ADUNARE  GENERALA 2014

 

 ADUNARE  GENERALA

16.02.2014

 

  1. Activitatea Cooperativei in cei 4 ani de la infiintare.
  2. Alegerea Presedintelui si Consiliului Administrativ

 

DAREA DE SEAMA privind activitatea Cooperativei Prisacarii Hercules in perioada anilor 2010 – 2014.

 

In perioada celor 4 ani sau inscris in cooperativa 150 de membri.Pe parcurs am fost nevoiti sa facem excluderi pentru faptul ca de la inscriere nu au mai  luat legatura cu noi,nu au mai platit cotizatii,au plecat in strainatate sau dupa ce membrii care au accesat masura 112 si au luat a II a transa de bani sau retras sau nu au mai tinut legatura cu cooperativa.

In momentul de fata avem un numar de 120 de membri activi,care coopereaza cu noi ori de cite ori sunt solicitati.Nu avem restrictii la inscrierea in Cooperativa astfel avem membri si din judetele limitrofe;Timis,Mehedinti,Gorj,Dolj,Vilcea.

     Conform statutului Cooperativei Prisacarii Hercules anul acesta se fac 4 ani de la infiintare si statutar astazi ne-am intilnit pentru alegerea viitorului Presedinte si a Consiliului Ad-tiv pentru urmatorii 4 ani.

     Tin sa multumesc Consiliului Administrativ si membrilor cooperativei pentru colaborare,initiative si proptitudinea cu care au raspuns solicitarilor mele in rezolvarea problemelor ivite pe parcursul celor 4 ani.

     De asemenea vreau sa multumesc institutiilor abilitate sa ne ajute la bunul mers al Cooperativei ;

  • Camera Agricola; Pavel Nefir,Liviu Munteanu si Eva Raescu
  • Ministerul agriculturii ; Valeriu Tabara si Daniel Constantin
  • APDRP ; proiecte masura 141,112,121
  • APIA – PNA ,acciza motorina
  • Directia agricola – autorizatii pastoral ,Zarcula, Sirbu, Brujan
  • ANARZ – Cozma
  • Primarii ;B.Herculane,Mehadia si tuturor primariilor care sprijina apicultorii din tara.
  • Directiile silvice.

      Fara aceste institutii Cooperativa noastra nu ar fi putut fi recunoscuta atit in tara cit si peste hotare.

   Realizarile Cooperativei;

Deoarece erau multi apicultori interesati sa se inscrie in cooperativa dar nu aveau diploma de apicultori am organizat impreuna cu Camera Agricola citeva clase de apicultura .

Si acum colaboram cu Camera agricola unde inscriem cursanti.

Despre masurile accesate

  • 2010 –  141  –  35 proiecte  x      7500 E  = 262500

                        112  –    9 proiecte  x     2500 E   = 225000

  • 2011  – 141  –  32 proiecte  x     7500 E   = 240000

                     – 112  –  14 proiecte  x   25000 E   = 350000

  • 2012  – 141  –  38 proiecte  x     7500 E   = 285000

                       112  –  15 proiecte   x  40000 E   = 600000

                                                                    ––––––-

                  TOTAL   2010,2011,2012                1962500  Euro

 

       In anul 2013  nu sau accesat proiecte pentru masuri. 

 

       Programul National Apicol l-am accesat din anul ;

  • 2010 cu 22 dosare  s-a decontat suma de   45000 Roni
  • 2011 cu 27 dosare  s-a decontat suma de   75300 Roni
  • 2012 cu 38 dosare  s-a decontat suma de 130000 Roni
  • 2013 cu 47 dosare  s-a decontat suma de 180000 Roni
  • 2014 cu 40 dosare  s-a decontat suma de  81260  Roni

                                                                    ––––––––

    TOTAL   2010,2011,2012,2013,2014           511560   Roni

  Documentele depuse la APIA nu au avut in nici un an modificari pentru nereguli,toti membrii au beneficiat de sprijinul financiar.

La controalele efectuate de APIA sau Curtea de Conturi nu am avut deficiente in documente si nici la verificarea prin sondaj a participantilor, la stupii din vatra stupinei.

In vederea achizitiilor de biostimulatori am facut contract cu AGRANA Timisoara , pentru achizitia cutiilor de stupi am facut contract cu PROMOBILA Craiova.Medicamentele si matcile le-am achizitionat de la Combinatul Apicol Bucuresti ,dar matci am mai achizitionat si de la alte firme autorizate ANARZ.

Pentru promovarea Cooperativei prin intermediul Camerei Agricole am participat la diverse tirguri cu specific apicol;Tirgul INDAGRA de la ROMEXPO Bucuresti,Tirguri din Racasdia Resita ,Oravita , Caransebes, Ghiroda si Timisoara.

La INDAGRA am obtinut in fiecare an diploma,insigna si placheta pentru calitatea si prezentarea produselor apicole ceea ce ne-a ajutat sa fim selectionati de Ministerul Agriculturii respective d-l Tabara la timpul respectiv si de 3 ani reprezentam judetul Caras Severin si Romania la Tirgul International Saptamina Verde de la Berlin cu ajutorul Camerei Agricole Resita respectiv d-l Pavel Nefir,Liviu Munteani si a Consiliului judetean Resita.

 

In acest an am fost foarte multumiti de organizatorii Ministerului Agriculturii –d-l Ministru Constantin

                -d-l Butanoiu

                -d-na Chivu

La sedinta cu Ambasadorul Romaniei in Germania d-l Pavel Nefir a venit cu propunerea sa se faca un magazin in cadrul Ambasadei unde romanii sa vinda produsele traditionale romanesti.Toti cei de fata la sedinta au aplaudat propunerea

dn-ului Nefir si a ramas sa se ia o hotarire cu privire la acest spatiu si d-l Ambasador al Romaniei urmind sa ne informeze, cind unde si in ce conditii putem depune spre vinzare produsele romanesti.

De asemenea am distribuit apicultorilor Carnetele de stupina fara de care nu pot accesa masuri,nu pot primi sprijin financiar prin Programul National Apicol si mai nou conform legii apiculturii care a fost promulgata in 2014 cu noi articole; de anul acesta nu putem merge in pastoral daca nu avem acest carnet de sanatate completat la zi si vizat de medical veterinar zonal.

De asemenea trebuie sa avem autorizatie de pastoral aprobata de Directia agricola si vizata de cooperativa si sa avem stupii identificati si panoul de identificare.

Apicultorii cooperativei noastre din anul 2011 conform legii 119 privind identificarea stupilor au primit tablite de identificare conform atestatelor eliberate de OARZ Bucuresti,respectiv  OARZ Resita. Si aceste tablite de identificare sunt obligatorii pentru a accesa o masura sau Programul National Apicol.

Persoanele fizice sau juridice care nu au stupii identificati si panoul de identificare, v-or fi amendati si amenzile sunt mult mai mari decit putem noi sa suportam.Cum am mai vorbit si cu alta ocazie apicultorii din toata tara sunt nemultumiti cu privire la aceste amenzi;

25-50 daca nu avem carnetul de stupina

50-75 necompletarea carnetului de stupina

50-100 neidentificare stupilor de catre apicultor la formele asociative conform legislatiei

100-150 neidentificarea stupilor de catre formele asociative conform legislatiei .

50-100 in lipsa panoului de identificare

100-150 in cazul vinzarii materialului biologic apicol de elita si multiplicare neautorizat.

50-100 in cazul in care apicultorii nu anunta in maxim 24 ore de la instalarea stupinei, Consiliul  local  si a administratorilor terenurilor agricole sau silvice.

100-150 in cazul nerespectarii apicultorilor a distantelor dintre stupine la masivele melifere din paduri sau culturile agricole.

100-150  pentru amplasarea de catre apicultor  a stupinei pe directia de zbor a albinelor apartinind altor stupine.

In cazul in care nu se respecta prevederile art.15 pentru prevenirea intoxicatiilor la albine,detinatorii de suprafete agricole si silvice sunt obligate sa anunte cu cel putin 48 de ore inainte de efectuarea tratamentului v-or fi amendati cu sume intre 500-1000  si obligate la despagubirea apicultorilor.

In anul 2012 conform legii Camerelor Agricole privatizate am fost solicitati sa participam la alegerea presedintelui Camerei Agricole si am obtinut cele mai multe voturi din judet; 2460 voturi.Am avut surpriza sa ma intilnesc cu oameni pe care nu-i cunosteam care au spus ca au votat Cooperativa pentru ca au aflat la televizor ,pe internet sau auzit vorbindu-se la radio despre noi.Poate multi dintre dv-stra a-ti vazut in diferite programe TV vorbindu-se despre cooperativa noastra;ceea ce inseamna ca suntem recunoscuti cel putin in judet dar si in tara. Pentru organizarea alegerilor Camerei Agricole privatizata,cooperativa a contribuit cu suma de 500 Roni cu care s-a facut propaganda electorala.

Presedintele Camerei Agricole privatizate a fost ales cel mai cunoscut fermier si consultant din judetul CS,d-l Vacariu Darius cu care colaboram.Legislativ in Camera Agricola privatizata v-om avea si noi membri desemnati  in Camerele Agricole zonale.

Acestea sunt activitatile parcurse pe perioada mandatului  meu si al Consiliului Administrativ.

   Daca v-oi fi ales pentru mandatul urmatorilor 4 ani am sa duc cooperativa pe acelasi drum informind membrii la momentul cind apare ghidul solicitantului pentru accesarea masurilor 141 si 112,si a normelor de aplicare a PNA, ingrijindu-ma sa obtin aprobare pentru autorizatiile de pastoral,sa organizam cursuri de apicultor si totodata  asa cum a promis d-l ministru Constantin am sa ma ocup impreuna cu Consiliul Ad-tiv pentru implementarea unui proiect pe cooperativa. O sa stabilim de comun acord cu toti membrii la ce obiectiv ne gindim, eu propunindu-va sa facem un depozit pentru colectarea mierii in vederea vinzarii in cantitati mai mari.

In urmatorii ani as dori sa deschidem un magazin cu unelte apicole,utilaje,faguri si produse apicole. Pentru  acest obiectiv o sa apelam la Primaria din Herculane in vederea obtinerii spatiului.

 

 

 

PRESEDINTE

BARBUT  ION